Art Corner
A Hotel Clark Budapest szálloda és a földszinten található Leo Bistro étterem által közösen megálmodott és hosszú távra tervezett – 2021 őszén debütált - ART CORNER kulturális eseménysorozat a kortárs képzőművészet rajongóit kívánja megszólítani. A Hotel Clark Budapest a nagyvárosi élet kulturális és történelmi értékeit folyamatosan megújító, de egyben a tradíciókat is aktívan ápoló középpontja. Az évente kétszer megrendezésre kerülő programsorozat legfontosabb célkitűzése, hogy élményt, kulturális felüdülést nyújtson mind a hazai, mind a nemzetközi közönség számára, és ezáltal elhivatottan igyekszik túllépni a klasszikus szállodai szolgáltatásokon. A kultúra népszerűsítésének gondolata és missziója egyben jelentős társadalmi felelősségvállalást is jelent, hiszen inspirálja és előmozdítja a kulturális fejlődést és a kulturális sokszínűség elfogadását. A szállodában szervezett esemény egyben hagyomány is hiszen a Hotel Clark Budapest helyén egykor a legendás Lánchíd Kávéház állt, amely értelmiségiek, írók, költők találkozóhelye volt.‘Colorful Korea’ csoportos kiállítás
2024 szeptember 19 – December 8.
Már hagyománnyá vált a Hotel Clark Budapest és a Leo Bistro “Art Corner” művészeti kiállítássorozata, ami 2024 szeptemberében új állomásához érkezett. Reagálva a világot megmozgató Korea népszerűségre, most a budapesti Kálmán Makláry Fine Arts Galéria gyűjteményének szelekciójából érkezik négy koreai művész számos színpompás alkotása a Lánchíd budai hídfőjéhez.
Évadról évadra népszerűbb az Art Corner kiállítássorozat, ami most szintén Dél-Koreát állítja középpontba, a Kálmán Makláry Fine Arts Galéria gyűjteményből válogatott pazar kortárs alkotásokkal. Hur Kyung-Ae, Ilhwa Kim, Lim Dong-Lak, Suh Jeong-Min a négy alkotó, akik különböző generációkból érkeztek a művészeti térbe, mégis mindannyiuknál megfigyelhetőek például a kézművesség hagyománykereső tendenciái, kulturális örökségük tisztelete és expozíciója, a keleti filozófiák integrálása. Sok esetben nyugati művészeti technikák használata találkozik a keleti tradíciókkal, ami egy különleges, duális harmóniát eredményez. Büszke identitásfelfedezés és hagyománykövetés ez, korszerű, haladó formában.
A négy művész mind élénk színvilágot jelenít meg, ez pedig egy-egy alap színárnyalaton belül jelenik meg és ezáltal a felületeket kontrasztosabbá, még izgalmasabbá teszi. Festmény vagy szobor? A handzsi papír használatával ismerkedvén sokszor tehetjük fel magunknak ezt a kérdést. Valójában az egész Colorful Korea kiállítás határokat feszeget és lépdel át, legyen az térbéli, időbéli, technikai vagy akár filozófiai értelemben vett határ. Fantasztikus mind a négy művész dinamikája, kultúrákon átívelő univerzális derűje. Az Art Corner Dél-Korea fókuszú tárlata az a fajta kiállítás, ami egyszerre terjeszt ismeretet és ébreszt életörömöt.
Kálmán Makláry Fine Arts (kalmanmaklary.com) |
Kép: Ilhwa Kim, ‘Seed Universe’, 2015
‘Colorful Korea’ csoportos kiállítás
2024 szeptember 19 – December 8.
Már hagyománnyá vált a Hotel Clark Budapest és a Leo Bistro “Art Corner” művészeti kiállítássorozata, ami 2024 szeptemberében új állomásához érkezett. Reagálva a világot megmozgató Korea népszerűségre, most a budapesti Kálmán Makláry Fine Arts Galéria gyűjteményének szelekciójából érkezik négy koreai művész számos színpompás alkotása a Lánchíd budai hídfőjéhez.
Évadról évadra népszerűbb az Art Corner kiállítássorozat, ami most szintén Dél-Koreát állítja középpontba, a Kálmán Makláry Fine Arts Galéria gyűjteményből válogatott pazar kortárs alkotásokkal. Hur Kyung-Ae, Ilhwa Kim, Lim Dong-Lak, Suh Jeong-Min a négy alkotó, akik különböző generációkból érkeztek a művészeti térbe, mégis mindannyiuknál megfigyelhetőek például a kézművesség hagyománykereső tendenciái, kulturális örökségük tisztelete és expozíciója, a keleti filozófiák integrálása. Sok esetben nyugati művészeti technikák használata találkozik a keleti tradíciókkal, ami egy különleges, duális harmóniát eredményez. Büszke identitásfelfedezés és hagyománykövetés ez, korszerű, haladó formában.
A négy művész mind élénk színvilágot jelenít meg, ez pedig egy-egy alap színárnyalaton belül jelenik meg és ezáltal a felületeket kontrasztosabbá, még izgalmasabbá teszi. Festmény vagy szobor? A handzsi papír használatával ismerkedvén sokszor tehetjük fel magunknak ezt a kérdést. Valójában az egész Colorful Korea kiállítás határokat feszeget és lépdel át, legyen az térbéli, időbéli, technikai vagy akár filozófiai értelemben vett határ. Fantasztikus mind a négy művész dinamikája, kultúrákon átívelő univerzális derűje. Az Art Corner Dél-Korea fókuszú tárlata az a fajta kiállítás, ami egyszerre terjeszt ismeretet és ébreszt életörömöt.
Kép: Ilhwa Kim, ‘Seed Universe’, 2015
’NEOAVANTGARD – Made In Hungary’ című csoportos kiállítás
2024 március 21. – május 28.
2024 március 21-én nyílt meg a Hotel Clark és a Leo Bistro étterem közös kortársművészeti kiállítássorozata, az Art Corner legújabb tárlata. A Virág Judit Galériával kéz a kézben megvalósított, ‘Neoavantgarde - Made in Hungary’ kiállításon a magyar neoavantgárd képzőművészet világában barangolhatunk. Bak Imre, Hencze Tamás, Keserü Ilona, Lantos Ferenc és Nádler István csodálatos műtárgyait mindennap, reggeltől éjszakáig megtekinthetjük az étterem és a hotel tereiben egészen május 28-ig.
A tárlat kurátora és egyben társszervezője, a Virág Judit Galéria művészettörténésze Kelen Anna. “A magyar neoavantgárd a 60-as években a politikai ellenállás egyik formája és eszköze lett. Az ún. „második nyilvánosság” határozta meg létüket, vagyis önköltséges módon rendezhettek kiállítást a fél-hivatalos és nem-hivatalos helyszíneken. Tekintettel, hogy az Art Corner szintén nem egy klasszikus kiállítótér, így a műtárgyakon keresztül a neoavantgárd művészek ismét kiléphettek a galériák falai közül, hogy valami egészen új élményt adhassanak a közönségüknek.” - mondta Kelen Anna.
A kiállítás részt vesz a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál programjában is, amelynek keretén belül exkluzív tárlatvezetésre kerül sor május 23-án, Kelen Anna vezetésével.
viragjuditgaleria.hu |
Kép: Bak Imre, ’Geisha’, 1990.
Fajó János ‘Ellipszisek’ című kiállítás
2023. április 20. – június 20.
A Leo Bistro és a Hotel Clark közös rendezvénysorozata, az Art Corner 2023. április 20-án nyitotta meg legújabb, nagyszabású képzőművészeti kiállítását, a főszerepben a konstruktív geometria vezéralakjával, Fajó Jánossal.
A Fajó Alapítvánnyal és Sárvári Zita kurátorral közösen tető alá hozott kiállításon a 2018-ban elhunyt képzőművész Ellipszisek témakörbe tartozó szitanyomataival, igazi ritkaságnak számító festményeivel és szobraival találkozhatunk az étteremben és a szálloda közösségi tereiben.
“Tudom milyen nagy áttétel a síkon leegyszerűsítve-lemeztelenítve az ellipszis. Mégis izgat, vonz, komponálásra ingerel, ez a ravasz és rejtélyes síkforma.” – Fajó János
Fajó János (1937-2018) Munkácsy- és Kossuth-díjas képzőművész neve mára fogalommá vált. Konstruktív geometrikus művészete kulcsfontosságú a magyar művészet történetében. Gazdag életműve több ezer grafikai munka, szitanyomat, festmény, fali objekt és szobor formájában maradtak ránk. Utolsó nagy intézményi kiállítása 1991-ben a Műcsarnokban valósult meg, 2018-as halála óta kisebb, életművét, munkásságát tematikusan vizsgáló kiállítások születtek.
https://fajo.hu/ |
Kép: Fajó János. ’Ellipszis Áthatás’
Fajó János ‘Ellipszisek’ című kiállítás
2023. április 20. – június 20.
A Leo Bistro és a Hotel Clark közös rendezvénysorozata, az Art Corner 2023. április 20-án nyitotta meg legújabb, nagyszabású képzőművészeti kiállítását, a főszerepben a konstruktív geometria vezéralakjával, Fajó Jánossal.
A Fajó Alapítvánnyal és Sárvári Zita kurátorral közösen tető alá hozott kiállításon a 2018-ban elhunyt képzőművész Ellipszisek témakörbe tartozó szitanyomataival, igazi ritkaságnak számító festményeivel és szobraival találkozhatunk az étteremben és a szálloda közösségi tereiben.
“Tudom milyen nagy áttétel a síkon leegyszerűsítve-lemeztelenítve az ellipszis. Mégis izgat, vonz, komponálásra ingerel, ez a ravasz és rejtélyes síkforma.” – Fajó János
Fajó János (1937-2018) Munkácsy- és Kossuth-díjas képzőművész neve mára fogalommá vált. Konstruktív geometrikus művészete kulcsfontosságú a magyar művészet történetében. Gazdag életműve több ezer grafikai munka, szitanyomat, festmény, fali objekt és szobor formájában maradtak ránk. Utolsó nagy intézményi kiállítása 1991-ben a Műcsarnokban valósult meg, 2018-as halála óta kisebb, életművét, munkásságát tematikusan vizsgáló kiállítások születtek.
https://fajo.hu/ |
Kép: Fajó János. ’Ellipszis Áthatás’
Pol Kurucz ‘Plastic Dreams’ című kiállítás
2022. október 20. – december 1.
2022 őszén nyitotta meg kapuit a világhírű, magyar-francia származású fotóművész, Pol Kurucz ‘Plastic Dreams’ című kiállítása a Hotel Clark és a Leo Bistro szervezésében. Az életét Brazília, az Amerikai Egyesült Államok és Magyarország között megosztó művész ikonikus tárlatán – amely a végletekig szembe ment a hagyományos fotóművészeti normákkal – eddig hazánkban nem látott alkotásokkal is találkozhatunk.
New York, Miami, London és Los Angeles után Pol első, nagyobb hazai kiállításának az Art Corner adott otthont. A művész hazai managementjének, a The ArtSommeliernek köszönhetően a közös munka egyben együtt gondolkodás is volt. Pol Kurucz jellegzetes fotóival és digitális művészetével a világ rangos kiállításain, vezető divatmagazinok hasábjain és neves galériák kínálatában is találkozhattunk már. A művek készítésekor többek között olyan világhírű sportolókkal és zenészekkel dolgozott együtt, mint Mike Tyson, Nicki Minaj, Saweeti vagy H.E.R.
Pol képei több mint száz kiadványban jelentek meg, köztük olyan neves magazinokban, mint a Vogue, ELLE, Glamour, Marie Claire, GQ, The Guardian, CNN online, BBC online, Dazed, Paper, Hunger, Sleek, Nylon.
Kép: Pol Kurucz. ‘Angel’
Zsólyomi Norbert ‘UnSeen’ című kiállítás
2022. április 1. – május 31.
A 2021. szeptemberében indult kulturális kezdeményezés második állomása a fotó-, és a szépségideált fürkésző képzőművészeti alkotások szerelmeseihez szólt, Zsólyomi Norbert ‘UnSeen’ című kiállításán keresztül.
Zsólyomi Norbert fotóival nap, mint nap találkozhatunk a legkiemelkedőbb magyar divatmagazinok címlapjain, összeállításaiban, de tény, hogy kevés olyan munkáját tekinthetjük meg, ahol „nincs megrendelő”. Az ‘UnSeen’ kiállításon ezzel szemben csak olyan alkotásokkal találkozhattunk, amelyek Norbert saját, külső befolyásoktól mentes művészi ars poeticáját közvetítik.
“A munkáim során mindig a szépet keresem mindenben és mindenkiben. A kiállítás képeivel is arra törekedtem, hogy a feldolgozott témákban megtaláljam az általam szépnek vélt aspektusokat. Kizárólag új fotókkal készültem, illetve néhány festményem és “mixed media” alkotásom is látható volt, melyekben a fotó és a festmény fúziójával kísérletezem.” nyilatkozott a művész.
zsolyomi |
Kép: Zsólyomi Norbert. ’UnSeen’
Zsólyomi Norbert ‘UnSeen’ című kiállítás
2022. április 1. – május 31.
A 2021. szeptemberében indult kulturális kezdeményezés második állomása a fotó-, és a szépségideált fürkésző képzőművészeti alkotások szerelmeseihez szólt, Zsólyomi Norbert ‘UnSeen’ című kiállításán keresztül.
Zsólyomi Norbert fotóival nap, mint nap találkozhatunk a legkiemelkedőbb magyar divatmagazinok címlapjain, összeállításaiban, de tény, hogy kevés olyan munkáját tekinthetjük meg, ahol „nincs megrendelő”. Az ‘UnSeen’ kiállításon ezzel szemben csak olyan alkotásokkal találkozhattunk, amelyek Norbert saját, külső befolyásoktól mentes művészi ars poeticáját közvetítik.
“A munkáim során mindig a szépet keresem mindenben és mindenkiben. A kiállítás képeivel is arra törekedtem, hogy a feldolgozott témákban megtaláljam az általam szépnek vélt aspektusokat. Kizárólag új fotókkal készültem, illetve néhány festményem és “mixed media” alkotásom is látható volt, melyekben a fotó és a festmény fúziójával kísérletezem.” nyilatkozott a művész.
zsolyomi |
Kép: Zsólyomi Norbert. ’UnSeen’
Nagy Boglárka 'BON VOYAGE' című kiállítás
2021 szeptember 30. – november 30.
Az Art Corner eseménysorozat első állomása Nagy Boglárka festőművész ‘BON VOYAGE!’ című kiállítása volt, amelyet 2021 szeptember 30. és november 30. között tekinthetett meg a közönség a szálloda lobbyjában.
A kiállítás fő témája a sokaknak régóta hiányzó utazás volt, amely, az akkori post-covid időszakban még erőteljesebben jelentkező alapvető emberi vágy, szükséglet volt. A képeken a művész Japán és Távol-Kelet egzotikus kultúrájából mutatott néhány ragyogó, lírai színfoltot, majd a Közel-Kelet narancs színben izzó sivatagjainak tiszta transzcendenciáját és míves kalligráfiáját érintve érkezik meg Dél-Európa „dolce-vita” életérzésbe és a Riviéra ragyogó azúrkékje közé.
Nagy Boglárka minden itt bemutatott munkájára jellemző a fény dominanciája és a tiszta égbolt határtalan tere, képeit szabadság és életigenlés jellemzi még bravúrosabb technikával festve, mint amit korábban tőle láthattunk.
Kép: Nagy Boglárka. ‘Bon Voyage’